O tom že vlhkost dokáže napáchat velké škody netřeba dlouze diskutovat. Své o tom vědí kupříkladu automobilky a potažmo též jejich spokojení nebo jindy zase zklamaní zákazníci. A není divu, vždyť montáž takového vozu znamená docela složitý proces zahrnující spoustu různých materiálů, jejich spoje, nespočet součástek a v neposlední řadě též i lidský faktor. Výrobci, a nemusíme se pohybovat pouze v automobilovém průmyslu, se mohou obecně snažit sebevíc, nicméně s tradičními postupy nepatrným průnikům pokaždé předejít nemusí. Netěsnosti pak prochází bez povšimnutí a postupem času začínají představovat riziko – třeba pro drahé elektronické součástky a moduly. Reklamace něco stojí a odliv zákazníků nepotěší stejně tak.
Vrátíme – li se zpátky k autům, statistiky zde hovoří až o třech procentech zbrusu nových vozidel opouštějících výrobní linky s natolik významnými netěsnostmi, že už nad nimi nelze mávnout rukou. Pro všechny, kdo kvalitu svých produktů neberou na lehkou váhu a nespekulují s omezenou zárukou, podává pomocnou ruku třeba společnost ON Semiconductor. Ve spolupráci s RFMicron totiž minulý měsíc představila kompletní řešení vhodného pasivního detekčního systému na způsob RFID.
„Moisture Intrusion Detection System“ RFM5126 staví na bezdrátových čidlech bez jakékoli baterie a pomáhá tak ve vozidlech efektivně sledovat případné vniknutí vlhkosti způsobené nesprávnou montáží a to ještě na půdě výrobního závodu. Nenápadné tagy v případě vozidel flexibilně rozmístíme a osadíme ještě před montáží vnitřního vybavení či sedadel. Po dokončení kompletace pak vůz prochází vysokotlakým testem těsnosti a náš systém tak může konečně odhalit jakkoli malé a jinými cestami obtížně zjistitelné mikro průniky. Na obrázku bude dosah čidla na kovovém šasi dále rozšířen volitelným „páskem“.
Více v celé zprávě zde nebo též v dokumentu Moisture Intrusion Detection System: “Solving Water Leak Inspection Challenges on Vehicle Assembly Lines.
(robenek) @dps-az.cz