česky english Vítejte, dnes je středa 05. únor 2025

Co je důležité vědět při výběru správného nábytku pro pracoviště? Co si vybavíte, když uvidíte značku Treston?

DPS 1/2025 | Články
Autor: Ing. Martin Abel
co je důležité vědět_úvod WEB.jpg

Pozdější odchod do důchodu, stárnutí populace, málo mladých pracovníků - to slyšíme a čteme ve všech podobách neustále. Je nesporný fakt, že roste počet starších pracovníků ve výrobě.

Tento fakt bude podpořen i pozdějším odchodem do důchodu, tudíž podíl starších pracovníků bude přibývat a jim musíme přizpůsobit podmínky pro výkon práce. Ergonomická pracoviště sestavená s hlubším pochopením fyzických potřeb pracovníků podle fyzických schopností a věku přinese nejen spokojenější a zdravější zaměstnance, ale celkově má potenciál zvýšit výkonnost a kvalitu jednotlivých výrobních procesů.

Jak tedy postupovat při výběru ergonomického nábytku?

Nabídka pracovních či dílenských stolů je poměrně široká, není jednoduché si vybrat správného dodavatele. Zkuste se zamyslet nejen jaký stůl chcete (rozměry, nosnost, barvu, příslušenství), ale také na to, kdo u něj bude pracovat, jak dlouho, zda u něj bude pracovník stát nebo sedět atd. Při výběru dodavatele se držte následujících sedmi faktorů:

Prvním faktorem je „tradice-zkušenost”. Ergonomie je věda, která ze všeho nejvíc čerpá ze zkušeností. Proto i výrobce průmyslové nábytku by měl mít mnohaleté zkušenosti s výrobou nábytku pro výrobní či montážní firmy.

Druhý faktor je „modularita” - řešení pracovišť by mělo být jako modulární stavebnice. Tento požadavek nabývá v současné době na velkém významu. Ustupuje se od velkosériové výroby, a naopak je vyžadována flexibilita výrobních linek. Modularita dává potřebnou flexibilitu při navrhování a úpravě různých pracovišť. K základní stolní desce můžete přidat velké množství příslušenství a vytvářet velké množství kombinací přesně na míru. To znamená, že již při výběru myslete na budoucí rozmanitost použití pracoviště, kde např. úprava výšky pracovní desky by již měla být jednoduchá a rychlá.

V elektronické výrobě je pro vás důležitý třetí faktor „Antistatika (ESD)”, neboť zde jsou požadována pracoviště s ochranou proti ESD. Tzv. EPA prostory jsou vybaveny pouze speciálním nábytkem určeným právě do vyhrazených prostor EPA. Samozřejmostí by měla být ESD inspekce, která stvrdí soulad pracoviště s normou ČSN EN 61340-5-1 ED.3 (346440) Elektrostatika.

„Kompatibilita jednotlivých dílů a kusů nábytku”, tedy čtvrtý faktor pro výběr dodavatele, je až příliš často opomíjená. Díky modulárnímu řešení Treston spoustu těchto problémů dokáže vyřešit. Navíc je kladen velký důraz na kompatibilitu i se staršími řešeními Treston. Nemusíte se tak bát, že například časem nebudou moduly sedět k novým stolům.

Pátým faktorem jsou „normy a specifikace”. Sledujte, jaké má nábytek certifikace a jaké splňuje normy. Mají tyto normy a certifikace i mezinárodní přesah? Treston Oy je společnost certifikovaná ISO 9001:2000, jejíž průmyslový nábytek má osvědčení jakosti GS (TÜV) a jsou certifikovány pro ESD použití.

Šestým faktorem je „dostupnost”, protože průmyslový, dílenský nábytek by měl být snadno dostupný, jednak v termínu dodání, ale i všeho příslušenství. Ideální je dlouholetá podpora prodávaných pracovních stolů a jejich dílů a příslušenství.

Nezapomeňte na sedmý faktor, kterým je „podpora”. Zaměřte se na otázku, jestli je váš obchodní partner pro vás jen prodejce vámi vybraného kousku nábytku, nebo odborník v oboru, který vám pomůže navrhnout odpovídající řešení pro současnost i budoucnost.

Naše společnost takovým odborníkem určitě je, neváhejte tedy a využijte našich služeb již při plánování provozovny nebo dílny.

www.treston-nabytek.cz