I když přesné výsledky za loňský rok nejsou ještě k dispozici, analytická společnost Gartner, Inc. [1] předpokládá, že objem prodeje nositelné elektroniky v roce 2017 vzrostl téměř o 17 % [2]. Vyjádřeno konkrétními čísly to znamená, že obrat prodeje nositelné elektroniky ve světě dosáhl v loňském roce hodnoty 30,5 miliardy dolarů, přičemž jen na chytré hodinky připadlo více než 9 miliard.
Chytré hodinky nabízejí mnohem více než jen datum a čas. Spojením přes mobilní telefon mohou zobrazovat celou řadu dalších údajů, jako jsou například dopravní informace, upozornění na události z kalendáře, Google mapy, čtení emailů a komunikaci na sociálních sítí. Kromě toho lze na nich hlasem aktivovat služby Google, stejně jako monitorovat tělesné funkce atd.
V roce 2017 se prodalo přibližně 41,5 milionů chytrých hodinek, přičemž společnost Gartner předpokládá, že v roce 2021 jejich prodej dosáhne hodnoty zhruba 81 milionů kusů, tedy téměř dvojnásobek. Prodeji chytrých hodinek se daří hlavně díky stabilní ceně hodinek Apple Watch, jejichž cena díky úsporám ve výrobě dokonce mírně klesla. Přesto se očekává, že největší výrobci chytrých hodinek − společnosti Apple a Fossil budou i nadále držet stabilní ceny. Díky přibývající konkurenci nových výrobců se předpokládá, že podíl společnosti Apple na celkovém prodeji chytrých hodinek bude postupně klesat ze současných 30 % na 25 % v roce 2021. Novou kategorií chytrých hodinek se mohou stát hodinky pro děti, které budou představovat asi 30% podíl všech prodaných chytrých hodinek.
Dalším tahounem prodeje nositelné elektroniky jsou Bluetooth headsety, které představují téměř 50% podíl na prodeji, když se jich v roce 2017 prodalo více než 200 milionů kusů. Jejich prodej se postupně zvyšuje také proto, že se stále více upouští od používání 3,5mm konektoru. Předpokládá se, že v roce 2021 se již konektory pro připojení nebudou vůbec používat.
Prodej tzv. Head-Mounted Displays se zatím pohybuje pouze kolem 7 % a zatím se neočekává výraznější nárůst jejich používání.