Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV − česká zkratka, kterou dobře zná a používá celý strojírenský svět. Nová grafika Mezinárodního strojírenského veletrhu vědomě navazuje na ikonické plakáty ze šedesátých let, ale je moderní, nadčasová a zajímavá i v online aplikacích. Letošní jubilejní 60. ročník MSV si takový dárek rozhodně zaslouží, protože bude výjimečný − československý, trochu retro, hodně futuro a hlavně s obrovskou účastí 1 800 firem.
Nový vizuál je sebevědomý ve svém minimalismu „Odkazujeme na historické plakáty MSV, které mají neuvěřitelnou kontinuitu. Všechny obsahují motiv ozubeného kola, typickou barevnost, šipky a výraznou typografii. My z těchto principů vycházíme a nahlížíme na ně současnou estetikou. Za nejdůležitější považuji, že přinášíme funkční modulární systém pro rozličné formáty tiskovin i online prostředí. To usnadní navrhování jednotlivých aplikací a napomůže jasnější vizuální identifikaci MSV,“ vysvětlil autor návrhu Mikuláš Macháček.
Nový vizuální styl vzešel z veřejné grafické soutěže, obdobně jako ikonické plakáty MSV ze šedesátých až osmdesátých let. Z pětadvaceti zaslaných návrhů porota vybrala jednoduchou a nadčasovou grafiku, sebevědomou ve svém minimalismu, který si světoznámá a zavedená značka MSV může dovolit. „Vítězný návrh v sobě kombinuje tradici kvalitní grafické tvorby, kterou byl v minulosti MSV proslulý, s moderní typografií doplněnou výrazným brandovým prvkem ozubeného kola, což je tradiční značka veletrhu,“ tlumočil verdikt poroty její člen Rostislav Koryčánek, kurátor Moravské galerie v Brně.
MSV 2018 vyprodal některé pavilony už pět měsíců dopředu.
Nejhektičtější týden na brněnském výstavišti letos vypukne v pondělí 1. října a už teď je jasné, že jubilejní MSV nezůstane své pověsti nic dlužen. Po dubnové uzávěrce přihlášek jsou nejžádanější pavilony vyprodány a jinde zbývají poslední volné plochy. Očekává se účast více než 1 800 vystavujících firem a nejméně 80 tisíc odborných návštěvníků. Hlavním tématem MSV 2018 bude Průmysl 4.0, takže zatímco v pavilonu A1 se ohlédneme do historie, v těch ostatních už nakoukneme do průmyslové budoucnosti.
Nový vizuál si můžete prohlédnout v časopise na str. 58.