V dubnu tohoto roku byla v Indii představena nová strategie, která si klade za cíl podpořit masivní přechod na elektrická vozidla. Začít by se mělo u těch nejmenších − dvou- a tříkolových, která jsou v této zemi velmi oblíbená.
Cena baterie takového vozidla ale přestavuje 35 až 40 % z jeho celkové ceny, což většinu zájemců odrazuje od nákupu. Nová koncepce, nazvaná BaaS (Battery as a Service), pojímá vozidlo a baterii jako dvě samostatné položky, což cenu vozidla jako takového výrazně snižuje.
Baterie už není jeho nedílnou součástí, ale je přenosná. Vlastník vozidla si tuto vyměnitelnou baterii pouze pronajímá a v případě, že se vybije nebo poškodí, ji jednoduše vymění za jinou. Jedná se tak o službu, kterou řidič využívá podle své aktuální potřeby a zároveň se mu tak výrazně sníží pořizovací náklady na samotné vozidlo.