Účinnost invertorů a dalších napájecích obvodů osazovaných do moderních vozidel na způsob EV, PHV, PHEV či HV jen a jen roste, zatímco výsledné rozměry řešení se dále snižují. Zvyšovat se však bude rovněž spínací kmitočet a takový trend již představuje problém. Třeba pro stávající proudové senzory, které na zmíněné invertory nemusí „stačit“. Společnost Hioki proto přišla s řešením označeným jako CT6904, které světu představila v březnu.
Proudové čidlo pracuje se jmenovitými proudy 500 A (AC/DC) a především pak v pásmu od DC až do 4 MHz (±3 dB), což ve srovnání s předchozím řešením, kdy jsme dosahovali „pouze“ na 100 kHz (9709), znamená 40násobně lepší výsledek. Vedle již zmiňované dopravy se bude obecně hodit i při vývoji nebo výuce výkonové elektroniky. A zlepšila se také přesnost měření, která nyní namísto ±0,05 % ze čtené hodnoty činí raději ±0,02 %. Výrobce však nezapomíná ani na rušení a díky speciální konstrukci čidla na kmitočtu 100 kHz definuje činitel CMRR na úrovni 120 dB. Typická linearita se pak při pokojové teplotě vyšplhala na ±10 ppm.
S možnostmi nových AC/DC proudových senzorů CT6904 podpořených tříletou zárukou se blíže seznámíte na stránkách společnosti Hioki.
(robenek) @dps-az.cz