Když se řekne LiDAR, máme tím v oblasti vývoje autonomních vozidel na mysli naprosto klíčovou technologii. Ve spojení s radarem a kamerovými systémy zde totiž slouží k tomu, aby mohl vůz okolo sebe i „vidět“. Systém odkazující na „Light Detection and Ranging“ využívá záření v infračervené oblasti k vytvoření přesné trojrozměrné mapy okolního prostředí. Čím kvalitnější pak tato vizuální informace bude, o to snadněji si s ní budou moci navazující palubní systémy poradit.
Až dosud se přitom infračervené lasery používané k těmto účelům potýkaly s odchylkami, pokud jde o stabilitu vlnové délky, které se mohly s rostoucí teplotou součástky vyšplhat až na 40 nanometrů. Výsledky dosahované s LiDARem tak mohly být poněkud „zamlžené“. Tomu by však měl zabránit návrh nového čipu od společnosti Osram, který aktuálně slibuje posun vlnové délky pouze o deset nanometrů, čímž také hodlá zajistit mnohem ostřejší a také čistější zobrazování. Klidně až do +125 °C.
Více informací najdete v celé zprávě Clear view for autonomous cars - Osram heralds new generation of infrared lasers for LiDAR.
robenek@dps-az.cz