Dynamis PRC, závodní tým univerzity Politecnico di Milano, každoročně navrhuje a vyrábí prototyp závodního vozu pro šampionát Formula SAE. Po 15 letech působení v kategorii spalovacích motorů dosáhl Dynamis PRC čtvrtého místa na světě a prvního v Itálii na žebříčku Formula Student Combustion.
Tým nyní přechází ze spalovacího motoru na elektrický pohon, což mu umožní provést řadu vylepšení v konstrukci a výkonu vozu. Prvního snížení hmotnosti bylo dosaženo náhradou motoru, kdy původní 20 kg motor nahradily čtyři 3,5 kg elektromotory, každý namontovaný k jednomu kolu. Každý motor je nezávisle řízen, aby se optimalizovala trakce i brzdný výkon.
Důležitou součástí nového prototypu je akumulátor složený z 660 článků Sony VTC6, který dodává napětí až 550 V. Pro napájení vozidla nízkým napětím 12 V byl do elektrického systému zařazen také akumulátor LiFePO4, ukázalo se však, že má velmi nízkou autonomii (výdrž). V Dynamis PRC proto použili 12 V akumulátor pouze pro napájení desek plošných spojů, senzorů a telemetrických zařízení. A pro napájení nízkonapěťových zařízení s větší spotřebou (chladicí ventilátory, vodní čerpadlo) se rozhodli použít napětí 12 V získané z vysokonapěťového akumulátoru pomocí dvou snižujících DC-DC měničů.
Po delším hledání vhodných DC-DC měničů se v Dynamis PRC rozhodli pro modul DCM4623 od společnosti Vicor, protože splňoval všechny požadavky na spolehlivost, hmotnost a velikost. Další výhodou byla kvalitní dokumentace a pomoc společnosti Vicor při řešení problémů.
Plány budoucího vývoje zahrnují duální nízkonapěťový systém se 48 V pro chladicí zařízení a 12 V pro veškerou palubní elektroniku. Také tento systém bude využívat moduly Vicor pro převod vysokého napětí akumulátoru na 48 V a další moduly pro převod ze 48 V na 12 V.
Více informací najdete v originální tiskové zprávě.