Chytré řízení jde v automobilovém průmyslu ruku v ruce s vysokými stupni automatizace. A díky prvkům IMU (inertial measurement unit), obvodům ASM330LHHX od společnosti STMicroelectronics, to nyní půjde ještě lépe. Výrobce je totiž vybavuje vlastním jádrem s podporou strojového učení ML. V praxi by to mělo znamenat rychlou odezvu v reálném čase a také sofistikované funkce, to vše s nízkou vlastní spotřebou celého systému. Díky technologii MEMS pak bude výsledné provedení tříosého akcelerometru společně s tříosým gyroskopem zabírat pouze 2,5 mm x 3 mm x 0,83 mm.
Algoritmy AI zde poplatně jádru ML běží rovnou na senzoru, takže lze zajistit neobyčejně krátkou prodlevu mezi detekovanou událostí a reakcí vozidla. Vývojáři navíc ušetří nemálo energie a také výpočetního výkonu, budeme-li srovnávat s jinak běžnou potřebou aplikačního procesoru či umělé inteligence řešené prostřednictvím cloudu. Systém dále počítá i se dvěma různými pracovními režimy.
Více informací najdete v celé zprávě STMicroelectronics releases first automotive IMU with embedded machine learning.
robenek@dps-az.cz