Důvodů, proč měřit a testovat baterie, může být celá řada, stejně jako počet různých metod a postupů, které přitom využijeme. Na stránkách DPS Elektronika od A do Z jsme na podobné téma psali též Baterie popíšeme odporem a napětím. Nejlépe na 3,5palcovém LCD nebo jindy zase Baterie si proklepnete s novými testery od Hioki. A právě posledně zmiňovaný výrobce přišel počátkem října s technologií, kterou vyvinul tak, aby umožnila prozkoumat akumulátory rovnou přes rychlonabíjecí konektory elektrovozidel, EV i PHEV, kde také bude za účelem měření charakteristik sad baterií a zjištění jejich stavu zapojeno speciální zařízení nabízející jinak výstupy v každé fázi životního cyklu nabíjecí sady.
Podobné informace jsou přitom obvykle spravovány palubním kontrolérem a třetí strana se proto k testům nemusí jen tak dostat. Pravda, stále zde existují sítě, jako je třeba CAN, takže údaje pro diagnostické účely sice máme, nicméně získává je samo vozidlo a celý proces tak nelze uzavřít výhradně na základě prostředků třetích stran.
Více informací najdete v celé zprávě Hioki Develops Technology for Measuring Batteries Directly from EVs’ Rapid-charging Connectors.
robenek@dps-az.cz