Alespoň dle statistik byl rok 2022 pro chodce ve Spojených státech tím nejčernějším v historii, datované již od roku 1981. Rekordní počet úmrtí chodců, ke kterým ve třech čtvrtinách případů došlo právě během noci, jen dokládá potřebu ještě lépe chránit zranitelné účastníky dopravního provozu, ke kterým samozřejmě patří též i cyklisti. Zároveň je ale nutné počítat i s nahodilým výskytem větších zvířat apod. V této souvislosti se proto stále častěji skloňují systémy automatického nouzového brzdění (AEB) společně s přísnými testy v nočním provozu. Jenže stávající řešení pro AEB nepočítají s teplotním zobrazováním, které bude hrát při detekci a také klasifikaci živých objektů za zhoršené viditelnosti, nebo např. nevlídného počasí, klíčovou roli. To se ale může nyní změnit.
Valeo zde totiž s Teledyne FLIR nedávno odstartovali strategickou spolupráci, která má za cíl dostat v rámci nové generace systémů ADAS na cesty technologie pro teplotní zobrazování, jinak také první řešení zmíněného druhu pro multispektrální systémy ADAS s nočním viděním a přívlastkem ASIL B, a zvýšit díky tomu celkovou bezpečnost provozu.
Více informací najdete v celé zprávě Valeo and Teledyne FLIR Announce Agreement and First Contract for Thermal Imaging for Automotive Safety Systems.
robenek@dps-az.cz